اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  فکر و اندیشه

پرسش و پاسخ| چرا بی‌عدالتی وجود دارد؟

یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های مردم در انقلاب اسلامی، اجرای عدالت بوده و در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

پرسش و پاسخ| چرا بی‌عدالتی وجود دارد؟

به گزارش فارس نوجوان، در بخش «پرسش و پاسخ»، به پرسش‌های شما با کمک کارشناسان، متخصصان و مسؤولان امر پاسخ می‌دهیم.

راه‌ارتباطی با بخش فارس نوجوان آی‌دی: Farsnojavan@ در شبکه «شاد» است.

پرسش: چرا بی‌عدالتی وجود دارد؟

پاسخ: یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های مردم در انقلاب اسلامی، اجرای عدالت بوده و در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وضعیت توزیع ثروت در میان اقشار مردم با پیش از انقلاب اسلامی، زمین تا آسمان فرق می‌کند. عدالت آموزشی، عدالت در بهداشت، عدالت در امنیت، عدالت قضایی و ... جزء دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در زمینه عدالت بوده است. 

البته تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد؛ چرا که اجرای عدالت فقط نیازمند تغییر حکومت نیست، بلکه یک حکومت اسلامی فقط گام اول رسیدن به عدالت است.

برای توسعه عدالت در همه زمینه‌ها، باید همه ما مردم نیز به سمت اجرای عدالت گام برداریم. گاهی خود ما مردم یکی از موانع تحقق کامل عدالت در کشوریم. مثلا آیا هم مردم بعد از تخلف رانندگی و هنگام مواجه شدن با پلیس، به اجرای عدالت پایبند هستند؟

همچنین این ما مردم هستیم که با انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسیر حرکت دولت و مجلس را مشخص می‌سازیم. مسیری که می‌تواند در راستای تحقق عدالت باشد یا افزایش بی‌عدالتی.

بنابراین اجرای عدالت فقط بر عهده نظام و حکومت نیست. در صورتی که ما نیز به اجرای عدالت در حق خود و دیگران اهتمام داشته باشیم، می‌توانیم گام‌های سریع‌تری را در این زمینه برداریم و به پیشرفت‌های بیشتری نائل شویم.

منبع: پرسمان دانش‌آموزی انقلاب اسلامی و مسائل پیرامون

به کانال فارس نوجوان در شبکه «شاد» به آدرس Fars_nojavan@ بپیوندید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول